تاریخ امروز1403-06-22
آشنایی با سیاهکل

خوش‌گذرانی در گوشه‌ایی از بهشت گیلان، سیاهکل

کوله‌های خود را آماده کنید که پیشنهاد شگفت‌انگیزی برایتان داریم! در این مطلب با ما راهی گیلان، بهشت ایران شوید. سرزمینی سرسبز و زیبا که درست به‌مانند کارتون‌ها و رؤیاهای کودکانه است. این مطلب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید زیرا قرار است یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان، سیاهکل را معرفی کنیم و تنها باید از نزدیک بروید و ببینید تا این حجم از زیبایی را درک کنید. در این سفر جذاب و زیبا با ما هم‌سفر شوید و با زیبایی‌های سیاهکل آشنا شوید.

جاذبه گردشگری سیاهکل

سیاهکل کجاست؟

سیاهکل یکی از شهرهای استان گیلان است. جالب است که اندکی درباره تاریخچه شهر سیاهکل بدانیم، درواقع سیاهکل از سه روستای کلسر و کدوبنک و برفجان تشکیل‌شده است و حدود 150 سال پیش به‌واسطه تلاش‌های بسیار حبیب‌الله خان مشیر الممالک برپاشده است.  نام محلی و معروفی که مردم بومی سیاهکل تلفظ می‌کنند، سی کل است. سی به معنی صخره و کوه بزرگ و کل هم به معنای آبادی است و به‌طورکلی نام سیاهکل به معنای آبادی در کنار کوه است.

آب‌وهوای سیاهکل

از شهرستان‌های خوش و آب‌وهوا استان گیلان است و از سه منطقه تشکیل‌شده است که هر سه منطقه آبرفتی هستند و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه کوهپایه‌ایی بسیار زیبا با جنگل‌های راش شگفت‌انگیز و علاوه بر این کوهستانی که نیمی از سال همیشه برف دارد.

آب و هوای سیاهکل

روستاهای معروف سیاهکل

شهرستان سیاهکل یکی از شهرهای قدیمی با تاریخ گسترده‌ایی در استان گیلان است و به همین دلیل روستاهای زیبا و جذابی را در خودش جای‌داده است. از معروف‌ترین روستاهای شهرستان سیاهکل، اشکجان پهلو، دهبنه، لشگریان، بیدرون، بالا شاده، چهارشاهی محله اِزبرم، کیاسرا، اسپیلی، آسیابر، بالارود، توتکی، میکال، کوه پس، کلک، دیارجان، عاشورآباد، نوروزمحله، موشا، فشتال و چند مورد دیگر  که هرکدام از این روستاها زیبایی و شگفتی مخصوص به خودش رادارند.

جالب است که بدانید این شهرستان از تاریخی درخشان برخوردار است به‌خصوص دیلمان که، سلسله آل‌بویه که یکی از قدرتمندترین سلسله‌های تاریخ بودند و حتی توانستند بغداد را هم تصرف کنند، در دیلمان پایگاه داشتند.

منطقه آغوزی، چشم‌انداز رویایی

منطقه آغوزی در 15 کیلومتری جاده دیلمان به سیاهکل واقع‌شده است و در این منطقه قله درفک قرار دارد که چشم‌انداز جادویی را به وجود آورده است. وسعت دید فراوان و چشم‌انداز رویایی از ویژگی‌هایی است که این منطقه را خاص کرده است.

دیلمان، قطعه‌ایی از بهشت

دیلمان از آب‌وهوای مطبوع و خنک برخوردار است و به این خاطر، ییلاق نامیده می‌شود. زمین‌های حاصل خیز، کوه‌های پر از برف، چشمه‌سارهای فراوان و جنگلی که مناظر و طبیعتش مسحورکننده چشم هر بیننده‌ایی است. هوای پاک و خنک به‌خصوص در فصل بهار و زیبایی طبیعتش از گذشته تا به امروز موردتوجه بوده است.

دیلمان

آبشار لونک، بکر و دیدنی

آبشاری بسیار زیبا در استان گیلان، آبشار لونک است. این آبشار بسیار زیبا در منطقه جنگلی سیاهکل به دیلمان قرارگرفته است. این منطقه در فصل بهار و پاییز آب بسیاری دارد و در فصل تابستان کم آب است. آبشار لونک مخصوص علاقه‌مندان به طبیعت است.

اسپیلی، کارت‌پستال گیلان

روستا اسپیلی در ارتفاعات بالا 2000متر از سطح دریا قرارگرفته است و آب‌وهوا معتدل و کوهستانی دارد. کشتزارها، چمنزارها و دشت‌های زیبا روستای اسپیلی درست به‌مانند کارت‌پستالی است که چشم هر بیننده‌ایی را خیره می‌کند. روستا اسپیلی از روستاهای قدیمی است که از 150سال پیش مسکونی شده است.

هر چهارفصل در شهرستان سیاهکل و روستاهای آن دیدنی است و زیبایی‌های مخصوص خودش را دارد. خب دیگه وقتشه کوله‌ها را بردارید و راهی استان گیلان بشوید و از این بهشت زیبا دیدن کنید و در این ماجراجویی خود شهرستان سیاهکل با روستاهای زیبایش را فراموش نکنید.

روستا اسپیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *