تاریخ امروز1403-06-22
هیچهایک

5نکته طلایی کوله گردی

سفر کردن همیشه یکی از بهترین تفریحات بوده و علاوه بر این‌که روح و آرامشی به همراه دارد،  سفر کردن باعث می‌شود تا کوله‌بار تجربمان پربارتر‌شود. اما خب یکی از مشکلات سفر هزینه‌های گران سفر می‌باشد که شاید باعث شود کمتر به مسافرت برویم. اما امروز می‌خواهیم بگوییم که این مشکل خیلی راحت حل می‌شود، سؤالتان این است که چطور؟

شاید باورش برایتان سخت باشد که  افرادی وجود دارند که،  رایگان و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف به مسافرت می‌روند. می‌خواهید بدانید چگونه؟ پس برای گرفتن پاسخ این سوالات تنها لازم است که صبور باشید‍‌و‌ما‌ را در این مطلب همراهی کنید فقط قبل از ادامه این مطلب، کوله‌های سفر خود را آماده کنید.

هیچهایک چیست؟

هیچهایک یا کوله گردی روشی است که در آن می‌توانید رایگان سفر کنید و دنیادیده شوید و با آدم‌های زیادی نشست‌وبرخاست کنید. درواقع هیچهایکر در لغت فارسی به معنای مسافرت مجانی با کمک وسیله نقلیه عبوری است. در غرب هیچهایک کاملاً جاافتاده است و اصلاً عجیب نیست اما در ایران کمتر رایج است.

در این سفر قرار است از افرادی کمک بگیرید که تو زندگی خود تا الآن ندیده‌ایید و کاملاً غریبه هستند و این موضوع می‌تواند خطرناک باشد اما نگران نباشید زیرا، با آماده‌سازی امکانات و وسایل لازم و آداب و معاشرت درست می‌توانید سفری بی‌خطر را از این طریق تجربه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا 5مورد از‌نکات و  توصیه‌های طلایی درباره هیچهایک بگوییم تا سفری بی‌خطر و لذت‌بخش را تجربه کنید.

الفبای هیچهایک

1-نقشه ایی با جزئیات به همراه خود داشته باشید

برای سفر خود را آماده کنید و اولین مورد هم باید تلاش کنید تا نقشه ایی کامل به همراه خود داشته باشید. این نقشه‌ها را می‌توانید در فرودگاه، ایستگاه اتوبوس و مراکز اطلاعاتی توریست‌ها تهیه کنید. سعی کنید نقشه‌هایی که برای سفر به همراه خوددارید اطلاعات ریز و جزئی به‌مانند پمپ‌بنزین و اسکان‌های مسافرتی را داشته باشد.

2-کوله خود را چگونه ببندیم؟

کوله و محتویات داخل کوله شما بسیار مهم و باارزش است و بهتر است تا حد امکان تا جایی که می‌توانید سبک سفر کنید. بهتر است که کوله به همراه خود داشته باشید و از آوردن چمدان و ساک دستی خودداری کنید. لازم است که در کوله خود برای سه روز حداقل این لوازم را به همراه داشته باشید:

حداقل 2 بطری آب

میان وعده پرانرژی و سبک

کرم ضد آفتاب و ضد حشره

شارژر تلفن

یکدست لباس اضافه  ژاکت و لباس گرم

سعی کنید که لوازم باارزش به‌مانند طلا را به همراه خود نداشته باشید.

اگر خانم هستید اسپری فلفل هم به همراه داشته باشید. البته لازم است که بدانید، اسپری فلفل در بعضی از مناطق غیرقانونی است.

کوله هیچهایکر

3-چگونه خودرو بگیریم؟

برای گرفتن خودرو باید در مکان مناسبی قرار بگیرید که راننده‌ها دید خوبی داشته باشند. بهتر است که در مکانی که می‌ایستید ترافیک باشد تا خودرو بتواند پارک کند که شما سوار بشوید.باید در محلی بایستید که نور خوبی داشته باشد تا برای شما خطری پیش نیاید.

4-برای خود یک تابلو درست کنید!

اگر تابلویی برای خود درست کنید نشان‌دهنده  این است که مقصد سفر شما مشخص است و برای سفر خود هدف‌دارید. برای درست کردن تابلو هم یک‌تکه کارتن و ماژیک مشکی کافی است و تنها مقصد خود را درشت و واضح بنویسید کفایت می‌کند.

تابلو مقصد

5-به‌پیش بینی آب‌وهوا توجه داشته باشید:)

توجه داشته باشید که باران و خیس شدن در زیر باران شانس شمارا برای گرفتن ماشین زیاد نمی‌کند حتی کاهش هم می‌دهد.اما، بارش برف درست برعکس است و شانس شمارا افزایش می‌دهد به این خاطر‌که برف تمیز‌است و باعث نمی‌شود اتومبیل راننده کثیف شود. بهتر است که همراه خود چتر داشته باشید زیرا با چتر شانس شما بیشتر است.

پیش بینی آب و هوا

هیچهایک می‌تواند خطرناک باشد زمانی که در سفر خود مدیریت هیچهایک نداشته باشید اگر بلد باشید و بدانید که به چه صورت مدیریت کنید هیچهایک بسیار جذاب و امن خواهد بود و در طول سفر با چالش‌های هیجان‌انگیزی روبه‌رو خواهید شد که وسعت دید شمارا بزرگ می‌کند و کوله باری از تجربه را به همراه خواهید داشت.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *