تاریخ امروز1403-07-23
blank

شرایط فعالیت اماکن اقامتی در دوره کرونا و راهنمای دریافت مجوز از وزارت بهداشت

با توجه به ابلاغیه دادستانی محترم کل کشور، امکان رزرو آنلاین برای اقامتگاه‌هایی که پروتکل های بهداشتی دوره کرونا را رعایت کنند و همچنین مجوز تعریف شده از سوی وزارت بهداشت را با ثبت نام در سامانه آنلاین مربوطه دریافت نمایند، بر روی سایت راهدون  فراهم شده‌است.

همان‌گونه که اطلاع دارید، در پی اقدامات گسترده جهت پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کلان و تاکید مکرر کارشناسان بهداشتی بر خودداری از سفر، راهدون به منظور حفظ سلامتی هموطنان و با توجه به درخواست دادستانی محترم، فعالیت خود را تا به امروز به حالت تعلیق درآورده بود.

از آنجایی که گسترش این بیماری به صورت کامل مهار نشده و در شرایط صد در صد مطلوبی قرار نداریم، کماکان توصیه می‌شود که هموطنان عزیز حتی‌الامکان از هرگونه سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند، اما با توجه به آغاز به کار اصناف و صنایع کم‌خطرتر در کشور و از سرگیری روند فعالیت‌های اقتصادی در روزهای اخیر، احتمال آن‌که برخی از افراد ناچار به انجام سفرهای کاری یا پزشکی یا اجباری باشند قوت می‌گیرد.

از این رو، وزارت محترم بهداشت امکانی را فراهم کرده‌است تا اقامتگاه‌های واجد شرایط بهداشتی مطلوب که در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا قرار می‌گیرند، بتوانند فعالیت خود را از سرگیرند.

لذا کلیه میزبانان محترم لازم است تا از طریق ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع کشور و تکمیل فرم مربوطه، نسبت به دریافت مجوز فعالیت تکلیف شده توسط وزارت بهداشت و رعایت کامل نکات بهداشتی اعلام شده اقدام نمایند.

در ادامه، روند گام به گام ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت شرح داده شده است:

۱- ثبت نام جدید در سامانه

با کلیک بر روی این لینک، وارد سامانه اصناف و صنایع شده و گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

در مرحله بعد کد تاییدی که به تلفن همراه شما ارسال می شود را وارد کنید.

۲– ثبت واحد جدید

در صفحه بعد، گزینه “ثبت‌نام واحد جدید” را انتخاب کرده و اطلاعات اقامتگاه خود را وارد کنید.

۳– انتخاب فعالیت

در این مرحله پس از کلیک بر گزینه “جستجوی پیشرفته”، فعالیت واحد اقامتی خود را در سطح ۱، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا و در سطوح بعدی مطابق با تصاویر زیر انتخاب کنید و در انتها بر روی گزینه “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

بعد از پایان مراحل ثبت نام، پیامکی با مضمون ثبت اقامتگاه شما و حاوی دستورالعمل‌های ضروری و مرتبط با شغل برای شما ارسال خواهد شد تا با رعایت آن در حفظ سلامت خود و هموطنان کوشا باشید.

لطفا پس از ثبت نام، کد رهگیری و QR Code دریافت شده را در یک برگه چاپ کنید و در محل اقامتگاه خود نصب نمایید.

برای دریافت دستورالعمل بازگشت به کار شاغلین با احتمال ابتلا، لطفا کلیک کنید:

http://EOH.behdashtcdn.ir/158.pdf

برای دریافت دستورالعمل استفاده از بخش خصوصی در عملیات گندزدایی، لطفا کلیک کنید:

http://EOH.behdashtcdn.ir/175.pdf

برای دریافت دستورالعمل بهداشتی مراکز اقامتی، لطفا کلیک کنید:

http://eoh.behdashtcdn.ir/134.pdf

در نهایت با توجه به پراکندگی مراجع تصمیم گیری در شرایط فعلی و با هدف پیشگیری از پلمپ اقامتگاه ها، توصیه می شد میزبانان با تماس یا مراجعه به اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان محل اقامت خود، از آخرین تصمیمات متخذه آگاهی یابند و همچنین با توجه به شرایط فعلی پیشنهاد می‌شود قیمت‌ها و وضعیت پر یا خالی بودن تقویم را به‌روز نمایید.

لطفا با دقت نکات بهداشتی ذکر شده در سامانه بهداشت را مطالعه کرده  و در حفظ سلامتی هموطنان مارا یاری کنید.

راهدون آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما میزبانان و مهمانان گرامی دارد.

blank

I study tourism, I travel and sometimes write about my journey...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *