تاریخ امروز1403-02-28
خاصیت های عسل محلی

خواص عسل طبیعی را بیشتر بدانیم (100% کاربردی)

خواص عسل طبیعی و محلی در سالیان متاخر به ویژه برای نیرومند شدن قوا و سیستم ایمنی انسان بسیار مورد توجه واقع شده است و به همین سبب ما در این مقاله راهدون تلاش می کنیم به تاثیرات و خواص عسل محلی بیرون آمده از دل طبیعت برای بهبود سلامت و بالا بردن سطح کیفیت زندگی بشر بپردازیم. عسل محلی و طبیعی از سال ها و ایام قدیم برای تعداد بالایی از بیماری ها و سلامتی آدمی مورد استفاده واقع می شده است. خواص عسل طبیعی و محلی به اندازه ای متعدد می باشد که شاید با قطعیت بشود اذعان داشت تابحال بسیاری از آن برای مردم ثابت نگشته است و دانشمندان هنوز هم در سعی آن هستند تا هر چه بیشتر با خاصیت های این گرانروی طلایی و پر ارزش آشنا شوند.عسل هم یکی از فراورده های بی نظیر و منحصر به فرد و خوش طعم زنبور عسل می باشد. زنبور عسل به اضافه عسل که باید گفت یکی فرآورده های اصلیِ آن به شمار می رود، محصولاتی دیگر همچون ژل رویال، بره موم و گرده گل را تهیه می نماید.

عسل محلی چیست؟

عسل محلی

عسل یک فراورده بسیار شیرین و خالص می باشد که به واسطه موجودات خار العاده ای به اسم زنبور عسل از شهد شیرین گل ها تهیه می گردد. خواص عسل طبیعی برای همه مردم واضح است.اما متاسفانه اکثر عسل های صنعتی موجود در بازار و فروشگاه ها، عسل های ساخته شده ای می باشد که از هنگام گرد آوری آن از کندو گرم و فیلتر می گردند. عسل فرآوری شده ارزش غذایی ندارد و همه آنتی اکسیدان های موجود در آن بر اثر گرم شدن از میان می رود، به عسلی که حرارت ندیده و تصفیه نشده است عسل خام گفته می شود.

عسل به چه شکل تهیه می شود؟

خواص عسل

پیش از دانستن خواص عسل طبیعی، یکی از محصولات گیلان، شاید آشنایی با نحوه تولید آن درون کندوها جالب باشد. زنبورهای عسل پیش از برگشتن به کندو و تبدیل کردن شهد به عسل، از یک گل به گلی دیگر حرکت می نمایند و ماده ای به اسم «شهد» را گرد آوری می کنند و بار دیگر به کندو بر می گردند. این شهد به زنبورهای داخل کندو انتقال داده می شود و آن ها مایع شیرین را به شکل شربت غلیظ تبدیل کرده و در لانه زنبوری ذخیره می کنند. زمانی که زنبورهای کارگر شهد را در سلول ها تخلیه می نمایند، به وسیله بال های خویش آن را هوا می دهند که رطوبت عسل کم تر و در برابر فاسد شدن با دوام شود. بعد از آن زنبورها سلول های لانه زنبوری را با موم بیشتری مهر و موم می کنند تا از عسل در زمان نگهداری مراقبت کنند.

انواع عسل ها چیست؟

خواص عسل طبیعی

عسل دارای انواع متفاوتی از رنگ ها و طعم های گوناگون می باشند که با در نظر گرفتن نوع شهد یا گل غالبی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده است تعیین می گردد. همچنین خواص عسل طبیعی از گونه ای به گونه دیگر کمی متغیر است. فصل ها و گل هایی که شکوفا می شوند هم قادر هستند به روی طعم، رنگ و بافت عسل تأثیر گذار باشند. علاوه بر این قرار دادن کندوها در کنار برخی از گل ها یا محصولات هم می تواند عطر و طعم آن را معین سازد. یک زنبوردار می تواند کندوها را در مجاورت شکوفه های پرتقال قرار دهد تا اطمینان حاصل کند که عسل تولید شده عسل مرکبات است.تحقیقات نمایان می کند که عسل خام و محلی دارای انواع گوناگونی از مواد مفیدی همچون این موارد است: ویتامین ها و مواد معدنی خاص، آنزیم ها، اسید آمینه ها، مواد آنتی اکسیدان
گرده زنبورعسل: که ویژگی آن غنی بودن آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی می باشد.
بره موم زنبور عسل: فراورده ای چسبناک مانند می باشد که به نگه داری کندو کمک می کند.

عسل و درمان دیابت

درمان دیابت با عسل

یکی از خواص عسل طبیعی تاثیر آن در درمان دیابت است. میل نمودن عسل محلی و خصوصا ژل رویال طبیعی قادر است خطر دچار شدن به دیابت را کم کند و به داروهای مورد استفاده در درمان دیابت کمک ویژه نماید. علاوه بر این ترکیب عسل محلی و دارچین می تواند به مدیریت قند خون و به علاوه بسیاری از معضلات دیگر مثل التهاب لثه و آکنه کمک کند. عسل سبب بالا رفتن سطح گلوکز پلاسما در بیماران دیابتی در قیاس با دکستروز و ساکاروز می گردد. بعضی ها توصیه دارد که قدرت انسولین دارچین می تواند این حد از گلوکز را در عسل خنثی نماید و این سبب می گردد مخلوط عسل و دارچین جهت کاهش قند خون در بدن افراد مفید واقع شود.

عسل، منبع خوب انرژی

ورزش و عسل

از مهمترین خواص عسل طبیعی انرژی زا بودن آن است.عسل خام دارای 80 درصد از قندهای طبیعی، 18 درصد آب و مواد معدنی ، ویتامین ها ، گرده و 2 درصد پروتئین می باشد. این فراورده یک معدن مناسب انرژی بوده که به آسانی جذب شده و گلیکوژن کبد را تهیه می نماید و آن را برای شروع یک روز پر از انرژی و به عنوان یک منبع نیرو پیش و پس از ورزش ایده آل می نماید. هنگامی که صحبت از استفاده از عسل طبیعی در زمان تمرینات ورزشی می گردد، عسل محلی را هم برای سوخت رسانی و هم برای برگرداندن انرژی به طور جدی پیشنهاد می کنند. به همین سبب عسل محلی در میان بهترین میان وعده های پیش از تمرین و وعده های غذایی بعد از تمرین جای گذاری شده است.

عسل و کنترل وزن

کاهش وزن با عسل

از دیگر خواص عسل طبیعی تاثیر آن بر کنترل و تناسب وزن است. تحقیقات، مصرف عسل را با کاهش و کنترل وزن در ارتباط معرفی کرده است. یک مطالعه در دانشگاه ایالتی سن دیگو نمایان کرده است که تعویض شکر با عسل در سفره غذایی در حقیقت می تواند از اضافه وزن جلوگیری نماید و بعلاوه سبب کاهش قند خون گردد. افزون بر این نتایج نشان می دهد که در مقایسه با قند، عسل امکان دارد تری گلیسیرید سرم را کم کند.

عسل و خاصیت آنتی اکسیدانی

عسل و آنتی اکسیدان

تحقیقات دانشمندان گواه بر این است که مصرف هر روز عسل محلی و طبیعی میزان آنتی اکسیدان های دخیل در سلامتی بدن انسان را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان ها به پیشگیری از رادیکال های آزاد در بدن که سبب امراض می شوند، کمک می نماید. خواص عسل طبیعی بعلاوه سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند و از بدن در برابر عارضه ها مواظبت می کند. عسل دربردارنده پلی فنول می باشد که آنتی اکسیدان های مخصوص و پر قدرتی می باشند و خطر بیماری های قلبی و سرطان را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

عسل و خواب

بهبود خواب با عسل

از دیگر خواص عسل طبیعی این است که سبب می شود از دو راه خوا آدمی در سطح بالاتری از کیفیت قرار بگیرد. میل کردن عسل پیش از خواب، ذخایر گلیکوژن کبد را توانمند می کند و باعث می شود که از جستجوی انرژی مورد نیاز در مغز که منتهی به بیدار شدن شما می شود، پیشگیری کند. افزون بر این، خوردن عسل محلی با ساختن یک جهش کوچک در سطح انسولین، که سبب ترشح تریپتوفان در مغز می شود، باعث ترشح ملاتونین در مغز انسان خواهد شد. تریپتوفان که یک هورمون است در ابتدا به سروتونین مبدل شده و پس از آن به ملاتونین تغییر شکل می دهد. حالا ملاتونین همچنین ایمنی را افزایش می دهد و به بازسازی بافت در دوره های استراحت کمک می کند.

عسل از بین برنده زخم ها

درمان زخم با عسل

در تحقیقات بسیاری که پیرامون خواص عسل طبیعی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که عسل یک ویژگی ضد باکتریایی ذاتی با تاثیراتی همچون ترمیم زخم دارد. بعلاوه عسل با ترشحات و مایعات موجود در بدن واکنش نشان می دهد و سبب بوجود آمدن پراکسید هیدروژن می شود و فضایی غیر جذب کننده برای باکتری ها فراهم می کند. اما به خاطر داشته باشید که جهت استفاده کردن از این معجون شگفت انگیز به منظور ترمیم زخم و سوختگی پیش از هر چیزی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

عسل و آلرژی

آلرژی

عسل طبیعی دربردارنده مقادیر قابل توجه ای گرده گل است که جهت درمان آلرژی و از میان برداشتن عفونت بسیار مناسب است. یکی از خواص عسل طبیعی این است که هنگامی که یک عسل محلی و طبیعی مصرف می کنید، همان گرده های محلی متفاوت و متعدد را هم در واقع مصرف می کنید. پس از مدتی امکان دارد شخص مبتلا به آلرژی در برابر این گرده که پیش از این مشکلاتی برای او ایجاد کرده حساسیت کمتری پیدا کند در نهایت علائم فصلی و آلرژی فصلی را کمتر تجربه کند. بعضی از صاحب نظران می گویند که یک قاشق غذاخوری عسل روزانه می تواند همانند یک تزریق به درمان آلرژی کمک کند. البته منظور ما عسل محلی و طبیعی با کیفیت است نه عسل های پاستوریزه و صنعتی که فاقد هر گونه گرده می باشد.

عسل درمان سرماخوردگی

عسل و سرماخوردگی

در تحقیقات گسترده حوزه عسل شناسی و خواص عسل طبیعی به اثبات رسیده است که عسل محلی در درمان سرفه به مقدار شربت های سرفه بدون نسخه که در داروخانه ها هم موجود است، موثر می باشد. مستندات علمی نشان می دهد که یک دوز عسل قادر است ترشح مخاط و سرفه را کم کند. در یک بررسی و پژوهش دیگر، عسل به اندازه دیفن هیدرامین و دکسترومتورفان می تواند برای درمان سرفه مفید باشد.

کلام پایانی

عسل محلی و طبیعی

خواص عسل طبیعی، این ماده مفید و خدادادی در طول تاریخ به مرور برای انسان ها نمایان شده است. و آدمی هر چه بیشتر به مصرف آن روی آورده است. اما امروزه در عصر شکوفایی، بشر به مقدار قابل توجه ای پرده از رازهای موجود در این تنها ماده فاسد نشدنی دنیا را برداشته و بیش از پیش یقین پیدا کرده که معجزه ای در دل آن نهفته است. اما متاسفانه سودجویانی هم در این بین بوده اند که به جهت منافع خود دست به تولید و ساخت عسل های تقلبی و صنعتی زده اند. باید خاطر نشان کرد که تمام این خواص در عسل طبیعی و محلی جمع شده و برای بهره بردن از آن ها حتما بایستی عسل محلی و مطمئن مصرف شود. راهدون با حذف همه واسطه ها عسل را مستقیم از تولیدکنندگان مطمئن و بومی تهیه می کند و پس از آزمایش در مراکز تحقیقی معتبر این محصول را همراه با برگه آزمایشِ اصالت کالا به دست عاشقان این ماده می رساند. جهت سفارش این محصول به فروشگاه راهدون مراجعه کنید تا طعم خوش در خرید عسل محلی را بار دیگر به خانواده خود هدیه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /var/www/html/wp-content/themes/disto/single.php on line 276