تاریخ امروز1403-02-28
محصولات گسیلتی محلی

محصولات گیلان را خوب بشناسیم (پرطرفدارترین ها)

محصولات گیلان در همه حالت طرفداران خاص خودش را دارد و دل‌نشین است؛ چه محصولات محلی خوراکی، چه صنایع دستی,بی‌خود نیست که شهر زیبای رشت، مرکز استان گیلان، از جانب یونسکو به‌ عنوان شهر خلاق خوراک شناسی نام‌گذاری شده است.اعتباری که رسماً به این استان اطلاق شده است، نشان از اهمیت و غذاها و خوراکی‌های محلی گیلان دارد. اما در این بین، محصولات گیلان در دسته خوراکی کم نیست و در این استان می‌توانیم طعم های لذیذ و خوش‌مزه ای را تجربه کنیم. محصولات محلی گیلان و ایران زبانزد مردم و گردشگران تمام دنیاست اما در این مقاله ما به معرفی ۶ مورد از مهم‌ترین و پرطرف‌دارترین محصولات گیلان می‌پردازیم که میل کردنشان، یکی از بی مثال ترین احساسات زندگی را در آدمی ایجاد می‌کند. پس همراه راهدون باشید.

عسل محلی

عسل طبیعی گیلان
عسل و مخصوصا عسل محلی یکی از خوش طعم ترین محصولات گیلان و دنیا به حساب می‌آید. عسل در میان انسان‌ها همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته و از آن استفاده‌های مختلف می‌بردند. ایرانیان از زمان‌های قدیم از عسل نه‌ تنها برای خوردن، بلکه برای مصارف و کاربردهای درمانی هم استفاده می‌کردند. مهم‌ترین خاصیت عسل هم فاسد نشدن آن است. این محصول محلی به‌ هیچ ‌وجه در گذر زمان فاسد نمی‌شود. عسل محلی و طبیعی، طعمی بسیار خاص و منحصربه‌فرد دارد که عسل‌های صنعتی موجود در بازار به هیچ وجه از این نظر به پای عسل‌های طبیعی تولید شده در کندوهای موجود در استان گیلان نمی‌رسند. عسل یک غذای کامل و پرطرف‌دار در سفره‌های مردم ایران است. همچنین ممکن است واژه «انگبین» را هم بشنوید که برای این محصول محلی استفاده شود. این محصول محلی به واسطه زنبور عسل در کندوها تولید می شود و در اصل ماده عسل، فراورده این حشره می باشد،کار زنبورها این است که با جمع‌آوری شهد شیرین گل‌ها و ایجاد تغییراتی در ساختار آن این محصول طبیعی را درست ‌کنند. جالب است بدانید که ایران و در صدر آن گیلان، از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان عسل طبیعی در جهان می‌باشند.

برای خرید عسل محلی می‌توانید به فروشگاه راهدون مراجعه کرده و این محصول درجه یک را سفارش دهید.

 

بادام زمینی محلی

بادام محلی گیلانی
یکی دیگر از محبوب‌ترین محصولات گیلان، بادام زمینی محلی می‌باشد. مهد این محصول طبیعی در ایران، شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان است که مرغوب‌ترین بادام زمینی محلی در این خطه به عمل می‌آید. این خوراکی در چند نوع میل می شود: مانند خوردن بادام زمینی بو داده با نمک و سایر افزودنی‌ها و یا آسیاب شده به ‌عنوان کره بادام زمینی. با چیدن این محصول از بوته و جدا کردنِ پوسته بیرونیِ نسبتاً سختِ آن که محافظش هم هست به مغز دلپذیری می‌رسید که نقل محافل ایرانی هاست. بادام زمینی سرشار از ویتامین‌های مختلف مانند E و A، اسیدفولیک، فسفر و… است. این محصول برای سلامت پوست و مو کاربرد بسیاری دارد و همچنین خواص ضد سرطانی آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

جهت تهیه و سفارش بادام زمینی شمال می‌توانید به سایت راهدون مراجعه کنید و این مغز خوش‌مزه را تهیه بفرمایید.

 

فندق محلی

محصولات گیلان
یکی دیگر از محصولات گیلان فندق می باشد که طرف‌داران مخصوص به خودش را دارد. ظاهر کوچک و دلربای این آجیل خوش‌مزه همه ایرانی‌ها را مجذوب خودش می‌کند. در اصل این گیاه از اروپای شرقی وارد ایران شده و در گیلان بسیار زیاد کشت می شود، مصرف این آجیل در مراسمات ایرانی خصوصاً شب‌های یلدا و عید به بیشترین میزان خود می‌رسد. فندق با سرشار بودن آهن، مورد خوبی برای درمان کم‌خونی می‌باشد و از طرفی چربی آن به خاطر غیراشباع بودن هیچ نوع ضرری ندارد. چیدن فندق از درخت یکی از خاطره‌ انگیزترین تفریحات کودکانه همه ما بوده است.راهدون با حذف هر گونه واسطه به شما این امکان را می‌دهد خرید فندق گیلان را با قیمت مناسب تجربه کنید.

 

چای محلی

چای ممتاز گیلان
یکی از محصولات گیلان که نوشیدنی بسیار پرطرف‌دار در ایران و جهان است چای گیلان می باشد. چای انواع مختلفی از جمله ممتاز و شکسته دارد که سالیان سال در ایران مورد مصرف قرار می‌گرفته. این نوشیدنی خواص متعددی از جمله مقابله با خستگی و بیشتر کردن میزان توجه و تمرکز دارد که به‌ مرور زمان در میان ایرانیان محبوب شده‌است. نوشیدنی چای در مراسمات مختلف، اول صبح، سفرهای گردشگری و طبیعت‌گردی و… پای ثابت محافل است. چای منبع مهمی از کافئین و آنتی ‌اکسیدان است که اهمیت آن در سلامت، قابل ملاحظه می‌باشد. سرزمین کنونی چایِ ایران، استان گیلان و شهرستان لاهیجان است. اگرچه در سایر شهرستان‌های این استان هم چای کشت می شود اما لاهیجان پایتخت این مورد از محصولات گیلان است. اما اگر کمی به تاریخ نگاه کنیم درمی‌یابیم که چای از آسیای شرقی یعنی چین به سراسر دنیا مهاجرت کرده‌است. امروزه چای در آسیا و البته خاورمیانه پرطرف‌دارترین نوشیدنی بین مردم است. و صد البته این نوشیدنی در بین چینی‌ها جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد. چای در رنگ‌های مختلف مانند سیاه، سبز، قرمز، زرد و… و در انواع مختلف چای قلم، چای شکسته و…در بازار ایران به فروش می‌رسد. البته زمان چیدن چای هم بسیار در طعم و کیفیت آن نتثییر گذار است. معمولا چای چینِ اول یعنی بهاره، بیشترین طرفدار را در بین مردم دارد. در فروشگاه راهدون دو نوع چای بهاره شکسته و چای بهاره ممتاز را می‌توانید خریداری کنید.

 

گردوی محلی

گردوی محلی
اما شاید بتوان گفت که پرمصرف‌ترین مغز طبیعی برای ایرانیان در بین محصولات گیلان «گردو» می‌باشد. این خوراک بی‌نظیر چه به صورت خام و چه در انواع خورشت‌های گیلانی میل می شود. ظاهر گردو مانند مغز انسان است و این تفکر در گذشته وجود داشته که به خاطر همین شباهت ظاهری، خوردن آن برای سلامت مغز مؤثر است. گردو دو پوسته محافظ دارد که اولین پوسته ان بیرونی و نرم است و دومی هم سفت و سخت می باشد. ایران و گیلان در صدر تولیدکنندگان گردوی مرغوب در دنیا قرار دارند. گردو سرشار از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان می‌باشد، البته خوردن این مغز، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد و حتی در درمان بیماری‌های قلبی هم تاثیر بسزایی دارد. در فروشگاه راهدون با وزن‌های مختلف، گردوی با پوست محلی را می‌توانید تهیه کنید.

سخن پایانی

محصولات گیلان

محصولات گیلان در جای‌جای ایران طرف‌داران ویژه خودش را دارد. خوردن این محصولات نه ‌تنها به داشتن سبک سالم غذایی کمک می کند، بلکه به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که خوراکی مرغوب و بدون هیچ ‌گونه ناخالصی را در وعده های خود میل می‌فرمایید. محصولات گیلان بسیارند، در این مقاله به معرفی ۶ مورد از آن‌ها بسنده کرده‌ایم، اما در بروزرسانی‌های آتی سایر محصولات خوراکی گیلان را به شما معرفی می‌کنیم. واقعاً هم اینطور است که گیلان به خاطره‌ خاک حاصلخیزی که دارند مهد خوراکی‌های مقوی و سالم است. اما این‌بار راهدون به شما این امکان را می‌دهد که از سراسر ایران، محصولات گیلان را انتخاب و سفارش کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید. جهت مشاهده و سفارش این محصولات به بخش فروشگاه راهدون مراجعه بفرمایید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /var/www/html/wp-content/themes/disto/single.php on line 276