تاریخ امروز1403-02-28
تاثیرات گردو

فواید گردو برای بدن (+7 شگفت انگیز)

سلام خدمت راهدونی های عزیز در این ساعت میخواهیم برایتان از فواید گردو برای بدن صحبت کنیم,درختان گردو در اصل بومی شرق آمریکای شمالی می باشند اما در دنیای امروزی به شکل متداول در چین، ایران و در ایالات متحده در ایالت کالیفرنیا و آریزونا پرورانده می شود. اگر توجه نموده باشید که مغز گردو بسیار مانند مغز انسان می باشد. اگرچه در باورهای سنتی گذشتگان هم به این مسئله اشاره شده است که گردو یکی از مقوی ترین خوردنی ها برای سلامت مغز می باشد، امروزه هم علم به اثبات رسانده است که گردو سوختِ مغز است و نباید از خوردن آن غافل شد! واید گردو برای بدن و سلامتی آن بسیار زیاد است، از جمله این فواید باید به کاهش امراض قلبی، جلوگیریاز سرطان و بهبود توانایی مغز می باشد. گردوها برای پوست و بدن واقعاً عالی هستند و بخاطر همین بسیاری از شرکت های مراقبت از پوست و زیبایی محصولاتی برگرفته از گردو دارند، زیر غنی از مواد مغذی می باشند که برای کارهای عادی زیبایی انسان پر فایده هستند. گردوها به علاوه برای مراقبت از مو هم درجه یک می باشند و تعداد کثیری از شامپوها شامل عصاره های گردو و روغن گردو می باشند چون مو را با طراوت نگه می دارند و آن ها را براق می کنند. از این رو تصمیم گرفتیم که در این مقاله از راهدون، به بررسی فواید گردو برای بدن بپردازیم. در ادامه راجع به جالب ترین و مهم ترین فواید آن صحبت خواهیم کرد.

فواید گردو با پنیر

فواید گردو برای بدن

از زمان های بسیار قدیم انسان ها سعی داشتند که همراه با گردو، پنیر را هم میل نمایند. در اصل آن افراد بر این اعتقاد بودند که میل کردن گردو و پنیر به شکل همزمان خاصیت های بسیار زیادی دارد و باید از این شیوه به جهت حفظ سلامت خود استفاده کنند. بدون تردید شما امکان دارد در مورد فواید مصرف کردن این دو خوراکی به همراه هم چیزی ندانید، برخی از مهمترین فواید گردو برای بدن که یکی از محصولات گیلان هم هست به همراه پنیر عبارت است از : طبع گرم، وجود ویتامین های متنوع در کنار یکدیگر که قدرتمند تر عمل می کنند، محکم کردن استخوان ها و…

 

فواید گردو در بارداری

فواید گردو برای بدن

فواید گردو برای بدن را که مطالعه می کنیم به تاثیر آن در ایام بارداری می رسیم. گردو یک غذای بی نظیر در ایام بارداری به حساب می‌آید. هسته داخلی گردو که شبیه مغز است از دو قسمت تشکیل و توسط یک واسط از هم جدا شده است.عجیب ترین نکته در مورد گردو این است که به شدت برای بانوان باردار مناسب بوده و توصیه می شود. از جمله فواید گردو برای بدن در ایام بارداری می توان به موارد روبرو اشاره کرد: گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین می باشد که برای رشد چشم‌ ها و مغز جنین مقوی است. به علاوه ‌ گردو دربرگیرنده استرول‌ های گیاهی می باشد که در کنترل میزان کلسترول خون کمک شایانی می‌ کند و سبب افزایش کلسترول خون یا همان HDL در سطح بدن می گردد. افزون بر این میل کردن مغز گردو در اندازه های متوسط می‌ تواند در حفظ پروتئین مناسب در دوران بارداری کمک کند. باید اشاره داشت که گردو غنی از پروتئین و فیبر است که میل نمودن آن برای مادران باردار ضروری است.

 

فواید گردو و عسل

گردو و عسل

عسل و گردو در ترکیب با همدیگر سبب تقویت ویژگی های دیگری خواهند شد . تا موقعی که عسل به شکل خام و ارگانیک مورد استفاده قرار بگیرد و گردو محلی هم با آن میل شود. هیچ چیز جلو دار سلامتی شما نیست. یکی از فواید گردو برای بدن به همراه عسل کاهش التهاب در امراض پوستی همچون سوریازیس و اگزما، به سبب وجود مقادیر بالای چربی‌ های مفید است.فواید گردو برای پوست، به سبب آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در آن است. از جایی که مغز آجیل‌ ها دارای ویتامین‌ های A و E می باشد، از پوست در برابر خطرات رادیکال‌ های آزاد مراقبت نموده، از این جهت از بوجود آمدن علائم پیری پیشگیری می‌ کنند. از دیگر فواید گردو برای بدن به همراه عسل این است که عسل منبع غنی از آنتی اکسیدان می باشد و میل کردن آن میزان آنتی اکسیدان خون را بالا برده و میزان کلسترول را کاهش می‌ دهد. همچنین مصرف گردو به دلیل آنکه چربی آن از نوع غیر اشباع است، سطح کلسترول را پایین می‌آورد. از دیگر فواید این ترکیب طلایی کاهش فشار خون می باشد. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم عسل با همین اندازه گردو به مدت ۴۵ روز برای کاهش فشار خون مفید است.

 

فواید گردو برای قلب

فواید گردو برای بدن

امراض قلبی و عروقی به بیماری‌ های مزمن در ارتباط با قلب و رگ‌ های آن گفته می‌ شود. در اکثر موارد می شود با داشتن عادت های زندگی سالم همچون میل کردن مغزها، از به وجود آمدن بیماری‌ های قلبی جلوگیری کرد. گردو هم از سایر این مغزها مغذی مستثنی نیست. تحقیقات گوناگون در مورد فواید گردو برای بدن نمایان می کند که گردو به علت هایی که گفته خواهد شد خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را کاهش می‌دهد: دلایلی مانند کاهش کلسترول بد خون، کاهش التهاب ها، بهبود فعالیت وریدهای خونی از راه کاهش احتمال تشکیل پلاک در این رگ ها و… گمان می رود این فواید گردو بر سلامت قلب به علت نوع چربی و همچنین بالا بودن آنتی‌ اکسیدان‌ های موجود در آن می باشد.

 

گردو در پیشگیری از سرطان

درمان سرطان با گردو

یکی از فواید گردو برای بدن خاصیت ضد سرطانی آن است. گردو به سبب دربرداشتن ترکیبات گیاهی پر فایده موجود در خود، قادر است نقش پراهمیتی در رژیم‌ های غذایی ضد سرطان ایفا کند. گردو حاوی ترکیبات زیست‌ فعال گیاهی مفیدی است که مزیت ضد سرطانی دارند. فیتواسترول‌ ها، گاما توکوفرول، اسیدهای چرب امگا ۳، پلی‌ فنول آنتی‌ اکسیدان‌ های متنوع، اسید الاجیک و ترکیبات همانند آن از جمله ترکیبات گیاهی مفید موجود در گردو می باشند. بررسی های میدانی نشان می دهند که مصرف روزانه مغزها از جمله گردو قادر است خطر ابتلا به سرطان‌ پروستات و سرطان‌ روده‌ بزرگ را کم کند. تحقیقات صورت گرفته بر روی حیوانات نمایان می کند که مصرف گردو قادر است از بروز سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ و کلیه جلوگیری بنماید.

تازه میتوانید همین حالا خرید گردو با پوست تازه و طبیعی را با فروشگاه راهدون تجربه کنید و لذت ببرید

 

گردو برای سلامت مغز

گردو و سلامت مغز

از دیگر فواید گردو برای بدن باید به این مورد اشاره داشت. مطالعات کثیر گواهی می‌ دهند که میل نمودن آجیل‌ ها می‌ تواند فرایند مغز را تقویت کند. من جمله فواید گردو این است که این آجیل پر مزیت می‌ تواند مقدار قابل توجه ای افسردگی و زوال عقل ناشی از کهولت سن را در انسان متوقف سازد. بر طبق تحقیق ۸ هفته‌ ای که به روی ۶۴ فرد جوان و بدون بیماری شکل گرفت، میل کردن گردو می‌ تواند قوه ادراک افراد را تکامل بدهد. این در حالی می باشد که میل کردن گردو در توانایی استدلال غیرکلامی، تقویت حافظه و رفتار افراد بهبود قابل ملاحظه ای نشان داد. در تحقیق دیگری به موش‌ های پیر در طی زمان ۸ هفته گردو خورانده شد. نتیجه این بررسی درمان تاثیرات منفی ناشی از افزایش سن را بر روی مغز نمایش می‌ داد. گمان می رود این تأثیرات به سبب مقدار بالای آنتی‌ اکسیدانی است که در گردو وجود دارد همچنین دارا بودن مقدار بالایی اسید چرب امگا-۳ هم عالم دیگر می باشد.

 

فواید گردو در تنظیم خواب

تاثیر گردو بر خواب

از دیگر فواید گردو برای بدن نقش آن در کیفیت خواب انسان است. گردو دارای ملاتونین می باشد. این هورمون به تحریک اشخاص برای خوابیدن و تنظیم سیکل های خواب کمک شایانی دارد. گونه ای زیست فعال از ملاتونین در گردو موجود می باشد که توانایی جذب چشمگیری در بدن دارد. در یک بررسی دکتر راسل رایتر از هسته علوم سلامت دانشکده پزشکی تگزاس اذعان دارد غلظت ملاتونین در خون افرادی که با گردو تغذیه کردند، نسبت به سایر افراد تحت آزمایش افزایش پیدا کرد. پس با این تفسیر می‌ توان برای کمک به خواب شب بهتر مقداری گردو به وعده غذایی شام افزود.

کلام پایانی

درخت گردو

در نهایت بایستی گفت که مصرف گردو در وعده های غذایی و همچنین به عنوان تنقلات به سلامت بیشتر بدن کمک بارزی می کند و فواید گردو برای بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. البته نه هر گردویی. در بازار ایران انواع گردوها وجود دارد که تشخیص محصول مرغوب از نامرغوب را دشوار کرده. حال چاره چیست؟ در این بین باید گردو را از جایی امن تهیه کرد. برای خرید گردو باید مطمئن بود که این محصول از تولیدکننده محلی و با کیفیتی درجه یک تهیه می شود. راهدون در بخش فروشگاهی خود این امکان را فراهم کرده که شما با خیال راحت و بدون از سرگذراندن واسطه ای محصولات محلی از جمله گردو با پوست تازه را تهیه کنید. برای سفارش کافیست به فروشگاه راهدون مراجعه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /var/www/html/wp-content/themes/disto/single.php on line 276