تاریخ امروز1403-06-21
blank

سموش، از مناطق بکر شرق گیلان

گیلان بهشت چهارفصلیست که سرچشمه های زیبایی را در هرگوشه آن می توانید مشاهده کنید، یکی ازاین چشم اندازهای زیبا در جنگل های شرق گیلان نهفته است به نام “سموش”

سموش نزدیک ترین مکان تفریحی به شهر رحیم آباد رودسر واقع در استان گیلان بوده و زیباترین بخش آن رودخانه ای به طول ۱۳ کیلومتر از دره ای بین روستاهای جـــواهردشت و رودپشته دشت شروع و بعد از عبور از میان جنگل ها به رودخانه پلورود در محل سد پلورود متصل می شود.

blank

رودخانه سموش از ارتفاع 2000 متری از سطح دریا آغاز و در ارتفاع 100 متری از آن به پایان می رسد. رودخانه سموش دو شاخه اصلی دارد که آن را گورود و سموش رود می نامند. پس از ملحق شدن این دو به هم در روستای گوسفند گویه سطح آب بیشتر شده و در یک محدوده دره آبرفتی کم شیب ادامه می یابد. آب زلال و جنگل بکر پیرامون سموش فوق العاده زیبا و دلنواز است. به دلیل انبوه بودن درختان سایه دلپذیری در زیر آن ها شکل می گیرد که موجب می شود هوای خنک در اطراف رودخانه همواره جریان داشته باشد. سموش از مناطقی است که برای تفریح و پیک نیک خانوادگی بسیار عالی می باشد زیرا عوارض طبیعی زمین در منطقه کم است و دسترسی به آن آسان می باشد اما برای رسیدن به آبشار و حوضچه پرآب آن درارتفاعات این روستا باید از چند شیب ملایم و مسیر سنگلاخی گذشت اما بعداز رسیدن به حوضچه و احساس مطلوبی که از خنکی آب زلال رودخانه مخصوصا در فصول گرم سال به شما دست می دهد تمام باعث می شود تمام سختی مسیر را فراموش کنید.

blank

مسیر دسترسی

برای لذت بردن از این طبیعت زیبا ابتدا باید وارد محدوده شهرستان رودسر شوید و خود را به رحیم آباد برسانید. بعد از رحیم آباد به سوی زیاز حرکت کنید در مسیر، از کنار پمپ بنزین که در راستای غرب جاده قرار دارد عبور می نمایید. به محله بنکسار که رسیدید یک جاده فرعی در سمت چپ تان قرار دارد که به منطقه زیبای سموش میرسد. دقت کنید این جاده فرعی قبل از پل جاده رحیم آباد – زیاز قرار دارد. پیشنهاد می کنیم برای اینکه راحت تر به سموش برسید از اپلیکیشن های مسیر یاب استفاده نمایید.

برای مشاهده نزدیکترین اقامتگاه های بوم گردی به این جاذبه توریستی به سایت راهدون مراجعه کنید.

blank

I study tourism, I travel and sometimes write about my journey...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *