تاریخ امروز1403-06-22
blank

گذری به موزه نظامی انزلی(کاخ میان پشته سابق)

کاخ موزه نظامی بندر انزلی در شهر بندر انزلی در استان گیلان واقع شده. برای دسترسی به اینجا می بایست از پل غازیان عبور کرده تا به بلوار تکاوران برسید. موزه درست در سمت راست شما واقع شده است.
کاخ موزه نظامی بندر انزلی در گذشته به کاخ میان پشته مشهور بوده که متعلق به یک تاجر روسی بوده و در بازدید رضاشاه از این کاخ بدلیل علاقه او، این کاخ به وی اهدا شد. ساختمان کنونی در سال 1308 و به دستور او بنا شده است. این کاخ در سال 1348 به نیروی دریایی واگذار شد و در سال 1357 تبدیل به موزه شد.

blankوارد حیاط موزه که می شوید ابتدا می بایست از اتاقک قرار گرفته در ورودی بلیت تهیه کنید. در حیاط موزه تعدادی تانک جنگی، توپ جنگی، لنگر، مین های دریایی و رودخانه ای و … قرار گرفته است.
برای ورود به ساختمان اصلی موزه می بایست کف پوشهای پارچه ای که تهیه شده را روی کفش خود بپوشید تا به کف موزه آسیب وارد نشود. ساختمان موزه دارای یک سالن پذیرایی و 11 اتاق می باشد که توسط رضاشاه و بعد ها توسط فرزندش مورد استفاده قرار می گرفت. ساختمان دارای گچ بری های زیبا و با ظرافت بود. درون این موزه که در دو طبقه قرار گرفته بیش از 2500 شیء شامل اسلحه های جنگی، شکاری، ماکت ناوها و کشتی های جنگی، ابزار کشتیرانی و غواصی و … قرار داده شده است.

blank

blank

blank

از جاذبه های اطراف اینجا می توان به پل غازیان، مقبره شهدای گمنام انزلی، حافظیه انزلی، مناره انزلی، یادمان شهدای انزلی، کلیسای حضرت مریم و پارک بندری شهدای گمنام انزلی اشاره کرد، همچنین اگر تا شهر ساحلی انزلی رفتید سری به بازارو تالاب زیبای آن نیز بزنید.

برای یافتن اقامتگاه های نزدیک این شهر به سایت راهدون مراجعه فرمایید.

blank

I study tourism, I travel and sometimes write about my journey...

یک نظر

  1. blankسارا پاسخ

    خیلی ممنون از مطلبتون از بقیه جاذبه های اطرافش که پاراگراف آخر گفتین هم مطلب بذارین ایشالا بتونیم بیایم دیدن کنیم.

  2. blankمعین پاسخ

    یادش بخیر یه بار ما بچه بودیم از طرف مدرسه اردو رفته بودیم اینجا تو حیاطش پشتیش با یکی از همکلاسیام فوتبال زدیم :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *