تاریخ امروز1403-06-22
تکه ایی از بهشت

با تکه‌ایی‌جا مانده از بهشت آشنا شوید

گیلان، یکی از زیباترین استان‌ها است و در هر گوشه از گیلان به‌مانند بهشتی می‌ماند. امروز قرار است که کوله‌هایمان را برداریم و باهم گوشه دیگری از بهشت گیلان را کشف کنیم و در این سفر ماجراجویانه و جذاب قرار است که با پدیده‌های شگفت‌انگیزی مواجه شویم.  پس توصیه می‌کنم کوله‌های خود را آماده کنید و باهم به این بهشت زیبا یعنی، آبشار لونک در جاده سیاهکل راه بیافتیم.

آبشار جذاب لونک در کجا قرارگرفته است؟

این آبشار زیبا که به تکه ایی جامانده از بهشت تشبیه شده است در استان همیشه سرسبز و زیبا گیلان در جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. درواقع از سمت سیاهکل 21 کیلومتر و از سمت دیلمان این آبشار در 24 کیلومتری قرارگرفته است. اگر شما در شرق لونک قرار بگیرید می‌توانید هلو دشت املش که یکی دیگر از شگفتی‌های گیلان است را ببینید و رودخانه سفیدرود هم از ناحیه شمالی تا جنوب غربی این آبشار امتدادیافته است.

آبشار لونک

تکه ایی از بهشت در استان سرسبز گیلان

یکی از ویژگی‌های آبشار لونک، مسیر زیبایی که باید برای رسیدن به این آبشار طی کرد می‌توان گفت برای رسیدن به این بهشت زیبا باید جاده رویایی را طی کنید. درواقع جاده سیاهکل به دیلمان یکی از زیباترین جاده‌ها در استان گیلان است. جنگل زیبا که در دل کوهستان قرارگرفته است و هرچه این پیچ‌وخم جاده را طی می‌کنید جاده زیباتر و شگفت‌انگیزتر می‌شود. در انتها با مشاهده جریان آب بر روی دیوارهای سنگی متوجه خواهید شد که به این بهشت زیبا یعنی آبشار لونک رسیده‌ایید.

آبشار لونک در دل جنگل

علاوه بر این‌که آبشار لونک بسیار معروف و شگفت‌انگیز است، جنگل لونک هم یکی از سرسبزترین مناطق استان گیلان است که در این جنگل می‌توانید انواع درختان و گیاهان را مشاهده کنید. آبشار لونک هم در دل این جنگل زیبا قرارگرفته. جالب است که بدانید ارتفاع آبشار لونک 6 متر هست و پهنای آن به گونه‌ایی است تا 20 متر از دیوار صخره‌ایی را پوشش داده است. آب زلال آبشار لونک در انتها به شیمرود می‌پیوندد.

جنگل لونک

 آبشار لونک علاوه بر زیبایی، امکاناتی هم دارد

یکی از مزیت‌هایی که آبشار لونک علاوه بر زیبایی بی‌حدوحصرش دارد، مسیر پلکانی است که باعث شده است تا پیاده‌روی را برای مسافرانی که نمی‌خواهند از دل جنگل بروند آسان کرده است. همین‌طور امکاناتی از قبیل آب‌لوله‌کشی شده مخصوص گردشگران قرار دارد و در حین مسیر رستوران‌های زیبایی وجود دارد که می‌توانید ناهار خوشمزه‌ایی را میل کنید و مسلماً غذا در جنگل‌های زیبا لونک با هوایی مطبوع بسیار می‌چسبد. از آبشار لونک شما دست‌خالی بازنخواهید گشت زیرا به‌طور حتم بازار صنایع‌دستی که هنر دست افراد باهنر گیلانی است شمارا وسوسه خواهد کرد، در این غرفه‌ها می‌توانید صنایع‌دستی زیبا و جذابی را پیدا کنید. از دیگر امکانات این منطقه آلاچیق و پارکینگ و سرویس بهداشتی است که تعبیه‌شده است.

جاذبه‌های دیدنی در اطراف لونک

در اطراف این آبشار جاذبه‌های گردشگری زیبایی وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست.

دشت شقایق دیلمان

دیلمان یکی از مناطقی است که طبیعتش زبانزد خاص و عام است و این طبیعت زیبا در نزدیکی آبشار لونک قرارگرفته و دسترسی خوبی دارد. در این ییلاق با دشتی سرخ‌رنگ مواجه خواهید شد. در فصل بهار دیلمان دیدنی خواهد بود زیرا گل‌های شقایق روییده می‌شود و قاب بسیار زیبایی را می‌سازد و توصیه می کنیم که ثبت این قاب را در لنز های دوربینتان از دست ندهید. برای این‌که دلربایی سبز و قرمز را در کنار هم ببینید بعدازاین که به دلیمان رسیدید نزدیک به 7 کیلومتر به شرق بروید از دور این دشت سرخ‌رنگ خودنمایی می‌کند.

دشت شقایق دیلمان

طبیعت یکی از بهترین مکان‌هایی است که به آرامش روحی و روانی می‌رسید پس زمانی را برای رفتن به طبیعت و طبیعت‌گردی اختصاص دهید. به سیاهکل بیایید و آبشار لونک را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید و در کنار گشت‌وگذار در جنگل‌های لونک از جاذبه‌های گردشگری اطرافش هم لذت ببرید و با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *